Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

August 15, 2009

MYOPIC



Thats mean able to see clearly only what is close..maknanya kena pakai cermin mata la..Siapa yang nak pakai??

SAYA la....
sejak kebelakangan ni...saya tidak dapat melihat dengan jelas apa yang ditulis oleh pensyarah di dalam kelas. Kabur..

"Ko nampak tak apa yang aku nampak?"tanya saya kepada kawan yang disebelah saya.
"Nampak...Nape?"kata dia.
"aku kurang jelas.kabur."kata saya.
"oo..aku ingat xnampak terus.kalau x,maknanya....."katanya lagi yang mengundang kemarahan.

Selepas itu,kepala saya semakin pening dan semakin menganggu penglihatan saya. Maka saya memutuskan untuk pergi cek mata di kedai optik seksyen 7.

"akak..nak cek mata.free kan?"sapa saya sambil tersengih.
"a'ah..meh duduk."katanya.
"ni dah wajib pakai spek.rabun jauh."tambahnya.
"ye ke kak?.so macamane ni?"kataku.
"adik tengok la frame ape nak.."katanya.

Saya blur..xpasal-pasal suruh tengok frame.kalau boleh malas nak pakai spek. saya ni lasak orangnya. dipendekkan cerita saya pergi ke kedai cermin mata bersama abang saya yeng merupakan pemakai cermin mata.Akhirnya...terbelilah cermin mata berpowerkan 100 berharga RM.......hehe.

So inilah kesannya..

0 comments:

Taujihad