Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

March 3, 2010

Kejadian hari ini..

Kejadian 1

Selepas menunaikan solat sunat ba'diah maghrib..

Saya : Eh,ada miscall.mak call. Ada mesej.

"Salam.tadi ada phone call dari london tanya awak.nanti dia call awak dalam english..awak berhati-hati juga. Ni pasal stady awak."

Saya pun mendail no hp mak..

Saya : Assalamualaikum..nape mak?

Mak: Tadi ada org call.cakap bi. memang loghat mat salleh la..tanya awak kat mana..belaja mekanikal ke. Mak bagi no hp awak.

Saya: Ermm..tak payah percaya la mak. Kalau betul dia akan hantar offfer letter.

Mak : Mak bagi no hp awak dah. Takpe ke? Macamane dia tahu awak belajar mekanikal?

Saya: Takpe..mak dah bagi pun no hp. Nuar tunggu dia call la. Sekarang ni senang je nak dapat profile diri kita. beli je database..takpe. Jangan risau la..

Sedikit perbualan saya dan mak. Agak terkejut memikirkannya. Mustahil..mustahil...tapi mungkin rezeki..mungkin...tunggu dan lihat saja nanti

Kejadian ke-2

Di trafic light padang jawa. Lampu hijau..

Saya : Eh,rantai orang tu jatuh.

Saya mengambilnya sebentar sedangkan lampu hijau. boleh saja kalau saya disondol dari belakang..Alhamdulillah selamat.

Saya : Eh,bukan rantai. tapi jam.

Ketika itu,mangsa sedang memecut laju.apa lagi...kejarrrrrr la...nasib baik ada trafic light kat depan.

Saya: Ni Awak punye ke?

Mangsa: Eh,a'ah saya punye. terima kasih.

Saya: Tercicir masa trafic light tadi.

Lampu hijau...jalan....


Kejadian ke-3

Berhenti menghantar sahabat di kolej

Saya : Eh,ni duit sapa?

Ketika itu ada 9helai duit RM50 dan dompet. Seorang brother turun dari motor dan mengatakan..mungkin kawan tu punye kot. Saya memandang ada seseorang sedang menuju ke tempat kejadian. Saya?balik la....

Hari ini segala-galanya telah tercatat di luh mahfuz....bagaimana esok?Wallahualam

0 comments:

Taujihad