Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

April 2, 2010

DIN BERAMBOI MENINGGAL DUNIA...AL FATIHAH

Lama sungguh saya menyepi dari dunia blog ini. Kesibukan yang menghambat saya sebagai seorang pelajar tidak dapat saya nafikan. Walaupun di kepala ini banyak yang ingin dikongsikan bersama. Namun, saya perlu mendahului utama diantara yang utama.

Disaat mencatat post ini, saya dimaklumkan pelawak terkenal malaysia,Mior Ahmad Fuad Mior Badri atau lebih dikenali dengan Din beramboi telah meninggal dunia akibat denggi berdarah. Al fatihah untuk beliau...Al Fatihah. (sumber:utusan malaysia)

Rasanya baru semalam kita melihat telatah beliau. Mendengar celotehnya di radio Era. Tapi hari ini kita mendengar kematian beliau. Begitulah janji Allah pada hambaNya. Mati itu tidak cepat sesaat dan tidak lewat sesaat. Maka benarlah sabda Rasulullah s.a.w.:
"Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah banyaknya terjadi kematian secara mendadak"

Kita memerhatikan seseorang yang sihat tiba-tiba ia mati dalam keadaan mengejut seperti kemalangan,sakit jantung, dan sebagainya. Yang siangnya kita bergurau senda dengan mereka tetapi petangnya mendengar berita kematian mereka. Begitulah janji Allah pada makhluknya...

"Setiap yang bernyawa pasti akan mati..."

Oleh kerana itu,orang yang berakal sihat,seharusnya sedar dan kembali kepada Allah dalam erti kata lain bertaubat kepada Allah sebelum kematian secara mengejut itu berlaku kepada kita semua..amat rugi andai kematian itu menafikan masa kita untuk bertaubat dan beramal kepada Allah.. Saat itu tiada gunanya untuk menangguh kematian.

0 comments:

Taujihad