Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

July 28, 2011

Hati-hati berpakaian

Macam-macam fesyen hari ini..bahkan aku melihatnya sebagai melampau..Syaitan senantiasa akan menyesatkan anak Adam bermula kita mencelikkan mata sehinggalah kita memejamkan mata. Syaitan akan selalu berusaha membawa kita jauh dengan Allah..untuk memurtadkan umat Islam bagi syaitan tidak perlu,CUKUP dengan menjadikan manusia itu kufur dan hati mereka jauh dengan Islam...

Kita perlu tahu dalam protokol yahudi yang ke-10 di dalam The Protocols of Learned Elders of Zion’ ,ada 8 perancangan yang dibawa yahudi setelah diterjemahkan:

  1. Sport
  2. Sex
  3. Smoke
  4. Song
  5. Female
  6. Food
  7. Fun
  8. Fesyen
Rasanya tak perlu untuk aku ulas kesemuanya, cuma hari ni aku nak ulas tentang fesyen sebab yang buat,jual dan pakai tudung ni orang Islam sendiri.

Aku nak ulas tentang fesyen tudung yang orang pakai hari ini. Tudung Sanggul..Fesyen tudung terlalu pantas berubah..tidak sempat mecuba fesyen yang sedia ada,sudah ada fesyen yang baru..




Rasulullah s.a.w bersabda:
“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini” –hadith riwayat Muslim. Hadith no 212-


“ akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat” – hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.

kita menganggap tudung hanyalah fesyen,bukan satu tuntutan dan syariat dari Allah yang ada 'piawaian' yang perlu dijaga.
peringatan kepada si penjual dan si pembeli..

Janganlah campakkan diri kamu ke neraka Allah...Usahkan masuk ke syurga,bau syurga pun tidak akan dapat..

Ingatkanlah sesama kita,sebagai ahli keluarga.

0 comments:

Taujihad