Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

October 16, 2011

Kamera baru

Dah lama aku berhasrat nak beli kamera ni..cuma ada beberapa perkara yang aku kena decide betul-betul sebelum beli.antaranya:


  1. beli Hp yang mempunyai kamera sebesar 8MP...dan harganya sangat mahal.
  2. beli kamera saja...kamera DLSR yang ramai pakai skrg...pun mahal juga.
Keadaan semakin mendesak utk aku mempunya kamera kerana aku sekarang di tahun akhir. Penglibatan dalam projek,sangat-sangat memerlukan kamera yang boleh capture perkembangan projek aku.


Jadi hari khamis ak survey kamera di internet. Mencari yang sesuai bagi aku with reasonable price. Aku tak terfikir pun nak beli hp lain. Sbb aku dah ada hp skrg.

Tengah aku surf internet,housemate bgtau ada PC fair kat UiTM. Biasa PC fair kat U ni yang biasa-biasa je. Tapi aku pun dengan ringan badan terus g PC fair tu..

MEncari-mencaari.....akhirnya ketemua juga kedai kamera. Aku pun survey la...kriteria yang aku nak adalah mempunyai megapixel yang tinggi.berkualiti.tapi harga yang murah...hehe...nak murah saje.

lepas menilai,akhirnya aku memilih kamera jenis canon power shot A2200 HD. Cakap banyak pun xguna..ayuh kita layan gambar ni...



spesifikasinya belum la tengok di website....banyak nak cerita.hehe...aku beli dengan harga RM500..

malam bagitau kat mak, mak aku marah terus...huhu(aku dah agak)...selepas perjelaskan keperluannya baru la faham...huhu...oh emak....

aku perlu berjimat...membeli hanya perlu..

Anda boleh!!

0 comments:

Taujihad