Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

December 8, 2011

Aku malu...


Tempat yang mulia untuk dijadikan tempat menuntut Ilmu, perkara yang dicintai Allah, Rasul dan Malaikat tapi dikotori dengan budaya hedonisme yang melampau. Saksikan saja anak muda Uitm yang menggelarkan mereka harapan negara terkinja-kinja akibat hasutan Hujan dan Bunkface.

Kemana hendak dibawa anak muda Uitm ini?

Sudahlah kriktikan dan cemuhan orang di luar bersikap negatif terhadap uitm terlalu banyak. Aku sebagai mahasiswa yang menuntut di Uitm berasa malu dengan budaya begini. Sebab itu, kebanyakan company di luar sana memandang rendah kepada mahasiswa Uitm.

Konsert ini bersempena dengan program Ekspresi Remaja anjuran TV9 yang juga dijayakan bersama Kelab Fasilitator UiTM, KEFAJAR. Berlangsung pada 2 dan 3 Disember yang lepas. Apa yang menyedihkan aku, tempat berlangsung konsert ini bertempat di Dewan Seri Budiman yang sebelum ini adalah tempat Konvokesyen pelajar UiTM. Kini dijadikan tempat berhibur. Malah Dewan Agung Tuanku Canselor juga pernah didendangkan dengan konsert Siti Nurhaliza. DATC kini menjadi tempat utama majlis Konvokesyen UiTM. Semua tempat pasti ada konsert,cuma yang belum sampai kuliah agama je...

Aku bukan orang yang anti hiburan. Tapi aku perhatikan setiap program yang dianjurkan mesti ada konsert. Seolah-olah,program tidak akan 'hidup' tanpa konsert. Buatlah konsert,tapi bukan konsert yang terkinja-kinja. Anak-anak Melayu beragama Islam,bertudung,tetapi ayunan punggung itu yang mengundang kepada maksiat. Pergaulan yang tanpa batasan. Budaya bersentuhan yang tidak mengenal halal dan haram.

Adakah ini yang dibanggakan oleh UITM untuk mengeluarkan anak melayu yang berkualiti? Sering sahaja dibanggakan dengan kehebatan menjaga hak melayu. Tapi bukan ini cara menjaga anak melayu. Dihidangkan hiburan yang melalaikan..Bila kemelayuan itu dilebihkan dari KeIslaman,maka saksikanlah kehancurannya.

Aku bukan pelajar yang hanya hidup dengan buku,tapi aku juga ada akal untuk menilai mana baik dan buruk.

Innalillah...

Usah di undang bala Allah.

Sumber:link

0 comments:

Taujihad