Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

April 7, 2012

Ujibakat Imam Muda 3

sesi menunggu jam 8pg
Tarikh 6hb April 2012 menjadi saksi bahawa aku menyertai ujibakat Imam Muda 3. Ujibakat sahaja..Bertempat di Institut Professional Baitulmal yang terletak di Jalan Perkasa Kuala Lumpur.

Aku memulakan perjalanan seawal jam 7pagi dan tiba di tempat kejadian jam 7.50pagi. Sesat juga. Tapi masih terkawal.hehe...

Setibanya disana,aku diantara yang terawal..dan dimaklumkan hanya 35org sahaja yang terpilih untuk ujibakat ini.

dipendekkan cerita,aku memulakan sesi ujibakat selepas solat jumaat..tuhhh diaa..lama tunggu.


Stage Pertama:
Melalui ujibakat online. Kena upload video. Diterima dan terus ke stage dua


Stage dua:
Ujian bertulis. Soalan mengenai perkara fardhu ain dan hukum hakam agama.


Stage ketiga:
Ujian pengucapan awam. Aku diminta perkenalkan diri,bernasyid,menterjemahkan bahasa arab kepada bahasa melayu,memberi motivasi dan menjawab soalan berkaitan fiqh dan hukum tajwid. Alhamdulillah lancar.


antara tajuk public speaking
Stage keempat:
Ujian Personaliti. Perlu menjawab soalan mengenai diri sebanyak 14 helai muka surat. Sampai jem tangan aku..hehe...


Selesai sudah...
Selepas ini nama aku akan dibahaskan dengan semua calon. Samada layak atau tidak itulah keputusannya.


Aku bertolak ke shah alam pada jam 6ptg.
Insyallah,moga semuanya lancar...amin..





bilik menunggu





bersama imam hizbur


peminat imam muda


1 comments:

mawaddah said...

paling comel pic yg terakhir sekali. peminat imam muda. cute adik2 tu =)

Taujihad