Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

February 28, 2017

Bercuti di Pulau Penang

Saya dan isteri serta keluarga(ayah,mak,adik dan syafiq) pergi ke Pulau Pinang. Tujuan utama untuk menghantar isteri saya ke Kepala Batas kerana dia ada kursus sambil belajar di USM selama 3 bulan. Bukan 3 hari ya. huhu...Jadi saya pun merancang dengan mak jika ingin berjalan-jalan di Pulau Penang memandangkan sebelum ini mak maklum untuk bawa syafiq jalan-jalan. Dia tak dapat ikut semasa kami semua berjalan di Bukit Tinggi sebelum ini kerana ada exam di UPM.

29/01/2016
Maka kami pun berangkat ke Kepala batas dari Shah Alam pada pagi Jumaat. Pukul 11pagi. Saya memandu Viva kerana isteri akan gunakannya semasa di USM nanti. Ayah pula memandu kereta honda city saya. Kami berhenti tiga kali di rnr untuk makan dan solat. Tiba di Kepala Batas pada pukul 4.30ptg. Perjalanan yang meletihkan sebab kerete tak boleh bawak laju (110km/h).

Tiba di rumah mentua saya, ayah mengajak kami ke rumah kawannya di Merbok, Kedah. Perjalanan mengambil masa 30minit dari Kepala Batas. Kami di jamu sate. Sedapppp. Kami pula waktu maghrib dan berehat memandngkan esok seharian nak berjalan.

Inilah kawan ayah. Pencen sebagai Guru Besar Pendidikan Khas

Rombongan dari Yong Peng

Mentari senja di ufuk timur

30/01/2016

Kami bergerak dari rumah Kepala Batas ke Pulau pada pukul 8.30 pagi. Terus menuju ke Bukit Bendera. Pukul 8.30pagi kami sampai di Bukit Bendera. Kami parking kerete di bangunan bertingkat dengan bayaran RM5 per entry. Inilah pertama kali saya ke Bukit Bendera.
* Tiket 6.30am-9.00am: RM3 (mykad)/ Selepas waktu tersebut; RM10(mykad)