Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

March 14, 2011

Kerana Kau Bos

Hari ini kerana nak duplicate kunci habis satu Petaling Jaya aku redah. Nasib baik dah ada pengalaman mencari trolley wheel haritu. Dah la hari nak hujan..terpaksa aku redah sebab akur dengan arahan bos...huh.
kunci bukan sebenar

Setelah aku menjumpai kedai kunci,tanpa memijak tanah aku terus memesan:
"Bos,duplicate kunci.berapa satu?"sambil menunjukkan kunci di tanganku.
"tiga ringgit."kata apek singlet itu.
"ok,kasi duplicate tujuh."kataku dengan yakin kerana dibekalkan RM50.

Setelah 30minit aku menunggu,akhirnya siap.

gambar hiasan yang mirip gambar aku
dan aku balik ke ofis dengan meredah hujan yang lebat.nasib baik aku bawak baju hujan sebab sebelum aku keluar,cuaca mendung. bak kata pepatah,sediakan payung sebelum hujan.Tapi aku sediakan baju hujan...

Tapi kerana hujan yang sangat lebat..aku kebasahan juga.

Sampai di ofis...

"Nah bos,baki and resit dalam plastik"kataku dengan kebasahan
"la..kene hujan ke?"katanya dengan simpati.

sekian...

0 comments:

Taujihad