Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

May 29, 2011

Mengorak langkah

ketika kawan-kawanku sibuk dengan cuti mereka,aku masih lagi di shah alam. Mengambil intersesi untuk subjek Thermal Engineering. Ada yang tanya aku tak habis belaja lagi ke?yang paling tak boleh terima,extend ke?huh..mintak jauh.
gambar hiasan

sebenarnya aku masih di dalam schedule. 4tahun tu...ingat kejap ke?tapi rasa kejap jugak.hehe...sekarang dah sem 7.lagi setahun je....yeahhhh!!!!chaiyok....insyalllah..doakan la ye..grade dgn cemerlang.

so,cuti 4bulan ni,bermula bulan 5 sehingga bulan 9.then nak watpe?sebab itu aku ambil intersesi selama 2bulan sampai hujung bulan 6.pastu nak watpe bulan 7 dan bulan 8?

sekarang ni,selain dari aku masuk ke kelas,aku bekerja sebagai imam di masjid tempat aku. Selain itu sebagai 'ustaz' bagi kuliah di masjid dan surau berdekatan. Adakah ini masa depan aku?wallahualam...Tapi rezeki aku buat masa ni.

Selain itu,aku juga terlibat sebagai motivator @ penceramah. memenuhi jemputan untuk program sekolah dan universiti. Alhamdulillah pun rezeki aku jugak..

bulan puasa nanti dah ada masjid mintak aku jadi imam. mungkin bulan puasa pun aku kat shah alam. seminggu sebelum raya balik la..hehe..boleh kan mak?

cuma kadang-kadang aku kecewa juga dengan diri aku sebab bila balik kampung,aku xdapat hidup macam kat shah alam. surau tempat aku xpernah ada kuliah.setahu aku la..g masjid pun kuliah pasal taharah dan ibadah..tak berkembang langsung..ini cakap lebih sikit politik..aduii..fikiran sempit sapa yang cakap mcm tu. takpe,nanti kita bahas kemudian.

sekarang ni,Kawan-kawan aku sekarang semua pakcik dan makcik di masjid.hehe..hari tu ada makcik suruh aku kenal dengan anak dia..belajar doktor.erkk...tertelan air liur aku.hehe

Sekarang ini aku cuba membina personaliti untuk masa hadapan. aku yakin rezeki itu dari Allah. Hebat mcmane pun belum tentu berjaya kalau Allah tak bagi. tapi mustahil..sebab Allah Maha Pemurah. Cuma aku yakin bila kita tolong agama Allah (berjuang di jalannya), Allah akan bantu kita. Tetapi kita perlu seiring dengan usaha dan bertawakal kepada Allah.

Alhamdulillah..kadangkala rezeki yang aku dapat tidak disangka-sangka.cuma aku nak kongsi dengan semua,amalkan solat sunat dhuha dan usaha untuk bertahajud di malam hari serta banyakkan sedekah. Insyallah...

Itu saja tentang diriku buat masa ini..=)

5 comments:

Ateh Salim said...

Alhamdulillah...Cuma pesan ayah: jaga diri baik2.

BicaraHati said...

Alhamdulillah...solat dhuha tiada keraguaan bg org y yakin padaNya...InsyaALLAH :D...selamat maju jaya

سوفي منصور said...

alhamdulillah...

Anonymous said...

smbil2 makan lepas solat isyak d masjid...
makcik M:dik...kenal x ng imam muda tue???bagus betul bacaan dia...
saya:owh...kenal laa jgk...biase jer jd imam kt kolej especially time pose...
makcik M:makcik sebenarny bkenan dgn dia...lgpun m.cik ad anak pompuan amek medik...tp dia bgtau dh bpunya
saya:sabor yer m.cik...i.allah ad laa jodoh dg yg len...

aihh....makin rmai pmiat imam muda dkalangn m.cik2 surau...=)

empunya blog said...

haha..aku tau sape yg mengomen ni...sila..sila,,

Taujihad