Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

December 29, 2009

Teruskan usaha..

Bukan mudah nak jadi yang terbaik. Kita selalu impikan yang terbaik bukan? Tapi kadang-kadang kita rasa tak mampu. kita cuba dan terus cuba. Ada masanya juga kita berputus asa. Fitrah manusia itu adalah jawapannya.

Jatuh bangun menghiasi kehidupan. perkara yang berlaku disekeliling kita menjadi guru yang cukup berharga buat kita. Kita memerhatikan satu persatu..ada masanya kita menangis kerana peristiwa itu menyentuh hati. gelak tawa juga menjadi hiburan bila mereka cuba menghiburkan hatimu.

Kehidupan..saya teringat cerita isra' mikraj yang ustaz saya sampaikan..perjalanan nabi bertemu Allah diperlihatkan balasan yang diterima kepada mereka yang melakukan dosa..aduhhh...sakit!!takut!! peringatan itu untuk kita..tapi susah untuk sedar. dan terhantuk baru ternadah!...masa tu baru nak kenal tuhan..baru nak belajar mengaji..

kita ni Allah jadikan fitrah mentauhidkan Allah..tapi dek nafsu ni yang bawak kita pergi jauh dari hidup bertuhan..kita di ajar hidup bernafsu..semata-mata nafsu..susah nak didik nafsu ni..kalau dan berakar umbi nak buang bukan mudah. Tapi semuanya tak mustahil kan...Allah kalau nak buat sesuatu tak perlu minta pertolongan kita..kun fayakun...maka jadilah ia.

Sekarang ini tiada apa yang mustahil. Kita usaha,Allah akan berikan kejayaan..Jangan putus asa. terus dan terus mengharap pada Allah..jangan dan jangan berputus asa..biar kita mati ketika berusaha dari mati tak buat apa-apa..

renungan bersama..

0 comments:

Taujihad