Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

March 14, 2011

Petang itu...

Jam 5.30ptg aku balik dari kerja. dalam keadaan hujan yang sangat lebat. Aku yakinkan diri untuk meneruskan perjalanan kerana ada baju ujan yang takut dengan hujan...huhu..

Dalam perjalanan itu,aku menyaksikan kilat yang begitu dasyat. Aku membaca doa untuk mengelak dari petir yang aku hafal masa sekolah agama dulu. Alhamdulillah ingat lagi..terima kasih ustazah! mudah-mudahan takde apa-apa.

Aku meneruskan perjalanan.

Ketika itu fikiranku memikirkan bagaiman tiba-tiba di tengah bandar KL ini tiba-tiba ada tsunami. Segalanya tidak mustahil. Masa itu aku menagis...Takut pada mati. Dosa aku banyakkkkk...

Aku meneruskan perjalanan.

zassssss......air lopak membasahi tubuh aku. Kereta itu buat tak tahu sahaja. Terima kasih. Aku mengerti bagaimana mereka yang kena seperti aku.

Aku meneruskan perjalanan.

teettttttt...teetttttt......bunyi hon motor pada kereta itu. Mana taknya..kereta tu masuk laluan motor..hehe..ketawa kecil aku...yang bawak kereta tu perempuan. Aku tengok dia dah kaget...pikirlah kak mcmane..saya balik dulu..hehe..

Aku meneruskan perjalanan..

Sampai sudah...Alhamdulillah nuar selamat mak =)

2 comments:

Ateh Salim said...

Naik motor jangan berangan. Tumpukan perhatian kepada pemanduan. Kalau apa-apa hal semua orang susah. Ingat lagi tak kos rawatan hampir RM10 ribu dulu. Walau bagaimanapun duit boleh dicari. Keselamatan dan nyawa hanya Allah yang tahu....kesihan mak di rumah.

nuar said...

ingat lagi...huhu
terima kasih..

Taujihad