Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

November 30, 2009

APA NI??

Aksi goyang gerudi Inul ketika umat Islam di Malaysia sedang menyambut Aidiladha

Akhirnya cita-cita Inul Daratista untuk membuat goyang gerudi di Malaysia tertunai ketika umat Islam di negara ini sedang menyambut Hari Raya Aidiladha dan menghayati peristiwa pengorbanan Nabi Ibrahim as.

Bertempat di KL Live, Life Centre, Jalan Sultan Ismail, semalam Inul mengoyangkan 360 darjah gerudinya yang memukau kira-kira 5,000 penonton. Persembahan itu diadakan secara percuma kononnya untuk pekerja Indonesia di negara ini.

Tiket percuma dan terhad kepada warga Indonesia bukan isunya. Isunya, ia diadakan di negara ini ketika umat Islam sedang menyambut Aidiladha. Persembahan Inul yang terkenal dengan imej aksi goyang gerudi dengan kelucahan melampau ternyata menghiris hati dan perasaan umat Islam di negara ini. Siapa yang membenarkan persembahan itu diadakan di negara ini?

Mana perginya ulama' yang sibuk mempertahankan isu yang remeh tp soal ini menjadi batu..

akhirat nanti kalau Allah bertanya kepadaku,aku akan menjawab;
"Ya Allah..waktu aku hidup,aku takde kuasa. Tapi aku nyatakan kebencian dalam hatiku. Janganlah kau laknatiku andai perkara itu masih berlaku."

Adakah dengan membenarkan Inul membuat konsert di negara ini semalam merupakan salah satu syarat pengorbanan yang menjadi tuntutan dan ajaran Islam.?

"Jangan sampai mata kita akan 'digerudi' oleh Allah akhirat nanti"..nauzubillah..

3 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah..syukur pd allah yg mmberi kita dpt mmbezakan apa itu haq dan apa itu batil..apa itu hitam apa itu putih..bukan mnusia sekeliling xtahu cuma konpius dgn warna kelabu

✿manis cili✿ said...

nuzubillah..dasat t0l...
leh pul0k grudi2..ish2..
mmg xpat0t..

Banafsaji said...

sy cukup tak paham dengan cara pemimpin yg menerajui Malaysia hari ini berfikir. adakah sy yg dangkal atau mereka yg menjadi pemimpin itu yg tolol??? (sedang m'cari jwpn)

Taujihad