Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

November 10, 2009

Ya Allah..

Subhanallah..
Alhamdulillah..
Allahuakbar..

aku memujimu
Tiada Tuhan yang selayaknya untuk aku sembah melainkan engkau
Tuhan yang menguasai alam ini..segala makhluk dan seisinya..

Ya Allah..
Janganlah Engkau membolak balikkan hati ini..
Aku bimbang kalau-kalau aku jauh dariMu

Ya Allah..
aku tidak sehebat kekasihMu..
Tapi izinkan aku menjadi pencintaMu yang setia
Yang sentiasa menyebut namaMu dalam keadaan susah mahupun senang

Ya Allah..
Tetapkan aku dalan agamaMu
Tetapkanlah aku dalam jalan dakwah
kerana itu yang aku inginkan

Ya Allah..
Janganlah sekali-kali engkau murka ke atasku
Andai Islam itu difitnah
Andai maksiat itu berleluasa di depan mata
Sungguh aku tidak redha dengan apa yang berlaku
Aku cuba sedayaku dalam mencari redhaMu
Tapi aku hanya hambaMu
Hanya hambaMu..

Ya Allah..
Untuk menuju syurgaMu aku bukanlah layak
Bahkan tiada namaku di dalam kitabMu
yang menjanjikan syurga bagiku..
TAPI aku sekali-kali tidak sanggup merasai api nerakamu
Maka..
bimbinglah aku menuju syurgaMu..
bimbinglah aku dalam segala hal yang aku lakukan..

Ya Allah..
Sungguh aku menyayangi ibu dan bapaku
Tiadalah aku di bumi ini tanpa mereka
Ibu yang meyayangiku sejak kecil
Ayah yang membesarkanku
Tidak terbalas pengorbanan mereka ke atasku
Maka haramkanlah mereka dari api nerakaMu
bukakanlah pintu syurga buat mereka
kerana disitulah seharusnya bagi mereka

Ya Allah..
perkenankanlah doaku..
tiada lain selainMu ya Allah untuk aku berharap
Hanya dariMu aku datang dan kepadaMu juga aku kembali
Amin...

1 comments:

Anonymous said...

pandanglah hadapan untuk perkuatkan jalanmu..tolehlah belakang untuk benarkan jalanmu.ssungguhnya..di mana pun dirimu bjalan..di situlah tapak2 milih Allah yang Esa

Taujihad