Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

June 7, 2009

BERHATI-HATI


Video ini saya dapat dari akak saya.kejadian berlaku di jalan untuk pergi ke genting highland. Kejadian berlaku pada 11 MEI 2009.saya xdapat confirm kepastiannya. Kalau sape-sape yang tahu boleh la maklumkan ye. Rasa takut jugak bila tengok video ni. Nasib baik takde yang terkorban..
video

Firman Allah SWT:
“Apa saja nikmat yang kamu peroleh adalah dari Allah, dan apa saja bencana yang menimpamu, maka dari (kesalahan) dirimu sendiri.”(An-Nisaa :79)

Saban waktu kita mendengar tragedi yang berlaku di@berhampiran dengan GENTING HIGLANDS..disitulah berlakunya bermacam-macam 'aktiviti' yang bercampur aduk. Bencana alam yang berlaku pastinya ada hikmah yang tersendiri. Bukankah Allah telah memberi kita peringatan sepertimana yang berlaku kepada umat-umat terdahulu?Kaum Nuh,Kaum A'd,Kaum Lut dan banyak lagi yang memperihalkan keimanan kita kepada Allah.

Firman Allah SWT:

(Al-Quran) ini disampaikan kepada manusia supaya mereka diberi ingat dan diberi nasihat dengannya; dan supaya mereka mengetahui (dengan hujjah-hujjah Yang tersebut di dalamnya) Bahawa Sesungguhnya Allah ialah Tuhan Yang Maha Esa; dan supaya orang-orang Yang mempunyai fikiran, beringat dan insaf.(Surah Ibrahim:52)


Moga kita mengambil pengiktibaran dengan apa yang berlaku. Lepas ni pikir 2 3 kali sebelum ke Genting Highland. Nak g ke tak?hehe..

2 comments:

kakzah said...

Salam..menakutkan je tgk video tu.Nauzubillah..kejadian tu ade kuar kat berita x?kalu 11 mei 2009 baru jugak tu..menginsafkan.....

Anonymous said...

xnk pergi, sekalipun xpernah rasa nk gi..biarlah member2 ckp mcm2 pun..best lh, seronok lh..em risiko nya??tmpt cm2 kan...brp nyawa dh terkorban kt c2..tp 2 lh manusia yg dijadikn Allah dgn akal fikiran yg sempurna berbeza dgn makhluk yg lain tp tetap jgk xnk bil ikhtibar ats pe yg berlaku..

Taujihad