Pages

SELAMAT DATANG KE SEBAIK-BAIK CAHAYA

September 10, 2009

muhasabah diri

Hari ni puasa yang ke 20.malam ke 21.dah masuk fasa yang ke-3 mencari malam lailatulqadar. Budak umah saya dua orang masuk wad sebab denggi. Jiran sebelah rumah pun denggi. yang kelakarnya doktor belakang rumah pun kene denggi jugak.hehe...

Bila direnungkan..nyamuk yang kecil mampu menumbangkan manusia yang secara zahirnya gagah berganda daripada seekor nyamuk.

xsabar rasanya nak balik kampung. walaupun tahu rayanya xsemua dapat berkumpul. ini juga fitrah kehidupan. kita juga pasti akan berseorangan akhirnya. maka bila mana kita masih bersama eratkanlah ukhwah serapi mungkin..elakkan dendam dan perselisihan faham.
apa yang aku bebel ni...

esok ada test elektrik.dah dua paper test xboleh jawab.maklumlah cuti seminggu.otak pun jadi lambat nak pickup.final bulan 10..risau yang amat sangat semester ni. cuti raya ni memang bawak balik buku tapi xpasti study ke tak..yang penting bawakk.

bulan puasa ni memang bulan ujian. sebab tu bulan rejab dan syaaban adalah bulan latihan..latihan xrapi maknanya ramadhan pun xseberapa la...mengeluh,mengumpat pun still go on lagi..astaga...

fasa ke-3 ni memang xde maaf bagiku.waktu untuk kita pulun ok..qiamullail buat!! huh..siang banyak tidur dah..belajar sikit..

Moga ada masa untuk kuberubah....
'islah diri'

1 comments:

HudaBanny said...

jaga diri baik2...ubat nyamuk pasang jgn lupa.....

Taujihad